Véget ér a PSA Peugeot-Citroen és a BMW együttműködése
/Forrás: www.lesechos.fr/
Nem újítja meg szerződését német partnerével a francia konszern. 2002-ben kezdődött együttműködés után 2016-tól a két cég külön-külön dolgozik tovább.
Legfőbb okként az meról fel, hogy a németek által választott technológia nem kompatibilis a franciák által elképzelt jövőképpel. a 2014-ben bemutatkozó új Mini így már a BMW által önálóan fejlesztett új motorokat fogja kapni. PSA oldaon pedig 2014-ben bemutatásra kerülő 3 hengeres turbó motor fogja felváltani a BMW eredetű benzinmotorokat.
Mélyebben szemlélve a problémát belső források szerinta a szakítás oka a 2012-ben kötött PSA-GM együtt működés. "Mióta mgekezdődöt az együttműködés a General Motorssal, a BMW-vel közös jövőképünk kútba esett..." Mondja egy belső információ. Tavaly év végén már vége szakadt egy együtt működésnek a BMW-vel (a hibridek fejlesztésével kapcsolatban), melynek során tizenvalahány francia mérnők tért haza Németországból. Hivatalosan az indok ott is az eltérő tecnológiai felfogás volt a váló ok, de a GM árnyéka már ott is jelentkezett.
A GM belépéséig ez a partneri együttműködés volt az eddigi leggyümölcsözőbb a PSA konszern számára. 2002 óta több motort is kifejlesztettek 1.4 és 1.6 liter lökettérfogattal. Az lehetett várni, hogy a kapcsolat talán a Renault-Nissan és Daimeler együttműködésnél is mélyebb lehet közös padlólemezekkel és közös fejlesztésekkel.
A közös motorok a PSA és a Renault Douvrin-i leányvállalalatánál készültek.2006 óta több mint 3,1 millió készült belőlük. A vállalatnál nemrégiben át kellett tervezni a munkarendet és 800 dolgozónak el is kellett mennie a csökkenő megrendelések miatt. A megrendelések 2016-tól ismét jelentősen csökkenni fogank...